Suka dan Duka

Minggu ini ada dua perkara dalam hidupku. Satu berita gembira dan satu lagi berita sedih. Apa yang menggembirakan aku proses pembelian rumah idamanku telah berjaya dan berita sedihnya Kak Fieda akan meninggalkan aku.Minggu ini adalah saat-saat terakhir buat aku dan Kak Fieda (“Kakak Manjaku”)Kesedihan ini tak dapat aku gambarkan..Terlalu sedih… Air mata ini tanpa segan silu asyik mengalir jer semenjak dari awal aku mengetahui Kak Fieda akan berhenti kerja.
 

Aku terlalu sayangkan persahabatan antara aku dan Kak Fieda..terlalu…(cam org bercintan lak)Tapi..ikhlas..Kak Fieda terlalu baik sebagai seorang sahabat..Dialah tempat aku curah segala-galanya isi hati aku…Mungkin dia lebih tua dari aku (tapi taklah tua sgt pun beza setahun jer..namanyer tua tapi perangai gilo2..)hehehe..jgn mare Kak Pid.Dan bukan takder kawan lain..tapi dengan Kak Fieda yg satu kepala ngan aku..

 

Hari ini tanggal 25.7.2008 merupakan hari terakhir aku ngan Kak Fieda..berakhir sudah episod persahabatan kami disini..Aku cuba melawan kesedihan yang melanda jiwaku..tapi tak boleh. Aku gagal melawannya..masa Ina resign dulu..aku boleh control (tu kerna terpaksa)..tapi kali ini aku gagal..aku gagal mengawal kesedihan aku..hati aku tika ini terlalu sedih..aku kehilangan kakak yang paling aku sayang..terlalu sayang..
Kak Fieda..tak kesian ke Kak Fieda pada orang?(buatper nak kesiankan) Kesian orang kak..tinggal sesorang kat sini..memanglah ada yang tinggal kat sini..tapi tak sama dengan akak..mesti orang akan rindu dengan suara akak… Begitu banyak suka duka yang aku lalui bersama Kak Fieda..saat manis..saat duka..segalanya hanya Kak Fieda yang tahu. Sekarang….pada siapa harus aku luahkan..tiada siapa. Memang hakikatnya aku boleh mengadu padanya namun tak berapa bestlah dalam tipon..nangispun sesorang..
Hidup harus diteruskan demi sesuap nasi.. tapi..entahlah..aku gagal mengawal emosi…aku masih bersedih lagi..terlalu sedih..mencurah-curah air mata aku kluar ini..taknak berhenti lak tu..malu gak..sampai Bos aku tak berani nak tegur.hehehe..sorilah Boss..aku ni sensitif sikit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge