Lanskap : Pokok Buluh

Asalnya setelah lihat pokok itu dalam Majalah Anjung Seri. Sangat gorgeous. Sangat Indah. Sangat Teruja.
 
Apakah laman rumahku akan begitu jugak?
 
Akhirnya setelah berbulan-bulan ku pendam-pendam..akhirnya ku luah jua. Minggu yang lalu, lepas hantar Qayyum gi dressing kat Hospital Sungai Buloh..aku ajak Encik Suami pi Kg. Melayu Sg Buloh atau lebih dikenali Teko. Memang dah 2 kali aku usher-usher pasu-pasu kat situ. Kali ni mesti..harus..kena..wajib beli..kalau idak..hidupku takkan tenang 🙂
 
Macam-macam ruper pasu ada kat situ…..
 
Ni antara pasu-pasu yang sempat aku skodeng…naik juling biji mata nak memilih…apa yang aku berkenan..Encik Suami tak berkenan pulak..apa yang dia berkenan..aku pulak tak berkenan…
 
Akhirnya…22 berkenan..wink**
 
 
2 pasu idaman sudah terletak di laman rumah Alin Marlini. 2 pokok buluh nan gorgeous jugak sudah beradu dalam pasu…Hati makin senang..
 
Amacam? Okay tak?
 
Tuan rumah kata macam tak hokey jek…sebab nampak semak samun rumah sebelah..al-maklumlah..kiri kanan rumah aku masih belum ada jiran lagi..
 
Tuan rumah sedang gigih kumpul duit nak buat tembok China…..ngeh..ngeh..
 
 

4 thoughts on “Lanskap : Pokok Buluh”

  1. akak pernah tanam dalam pasu…tapi kurang subur, setelah di pindahkan ke tanah…subur pulak dia.
    Cuma tak tahan daun yg gugur banyak..kena selalu sapu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge