Main Bunga Api

Teringat zaman kecik-kecik dulu…
Setakat main bunga api..mercun..takde hal punya….hahahahaha..berlagaklah pulak..
Tapi tu sebelum kilang mercun Sg. Buloh meletup kat umah aku….ramai yang mati akibat kemalangan itu. Poksu aku jugak pernah keje kat kilang mercun tu…tapi alhamdulillah..dia sempat selamatkan diri. Kalau nak tahu..dialah yang selalu sponsor bunga api kat kami.anak-anak buah dia..
Tapi zaman sekarang..bila anak-anak main bunga api..mula menggelabah..takut kena apa-apa plak kat anak-anak..Sungguh…memang rasa risau.

Tapi budak-budakkan…seronok itu penting. Sekarang nipun susah nak dapat stok..

 

Saya pun tengah seronok main bunga api masa ni..tapi saya nyorok..malu ^_^
Memang berbeza situasi main di kawasan perumahan dan suasana kampung. Nak main mercun takut orang ada anak kecik..takut orang tak suka…
Nanti malam minggu nak main kat umah mak abah..suasana kampung.Mesti syok!!!

9 thoughts on “Main Bunga Api”

  1. mesti lar seronok main bunga api atau mercun. masa kecik2 dulu penah lar terbakar baju sebab mercun termasuk dlm poket baju melayu. hahaha.

  2. main kat kampung lagi best.. pong pang sana.. pong pang sni.. kalau kat taman bergema skit.. kesian pulak mereka yang ada ank kecik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge