Cari Ikan Pekasam di Pekan Rabu

Salam. Masuk hari ke 3 di tahun baru. Terima kasih Allah kerana masih mengizinkan saya bernafas.
 
Masih belum habis entri Cuti-Cuti Malaysia saya. Selepas pulang dari Penang, kami terus ke Bedong, Kedah. Tempat penginapan kami..rumah sepupu saya 🙂
 
Esoknya, kami ke Pekan Rabu. Cari apa? Apalagi…cari ikan pekasamlah…last pergi..7 tahun yang lepas.
Bukan main jauh Abah beli songkok. Songkok raya katanya…
 
 
Sambil tunggu atuk ngan nenek membeli belah…kami possing2 dulu..
 
Macam-macam ikam pekasam adaaa…goreng letak cili padi..sodappp…
 
beli jangan tak beli…

13 thoughts on “Cari Ikan Pekasam di Pekan Rabu”

  1. cantiknye ankdar tu pakai shawl…

    kat jb ada gak Pekan Rabu tapi tak menjdi pun…
    maybe sbb nk tiru kedah tu lah jadi tak de sambutan sbb takde identiti tersendiri kan…

  2. salam kenal dan dofollow sini

    seronoknya baca dapat cuti2 malaysia,.. akak jarang dapat sebab cuti akak x sama dengan en somi, bila cuti panjang dia x cuti plak, nasib badan ler

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge