An Evening in Thailand

Tajuk ko memang tak blah selalu Alin Marlini!

 

Saje jek bagi gempak. Alang-alang dah sampai Perlis..biar sampai ke hujung Perlis. Selepas bershopping di Padang Besar..tengok GPS..dah macam tak jauh..kami redah ke sana plak..

Walaupun sipi-sipi…Thailand jugak kan…hehehehehe..

Di luarnya Wang Kelian…di dalamnya pulak Satun, Thailand. Tak dapat masuk ke Hatyai masuk tepi-tepian okay gak tu…
 
Alhamdulillah..hari tu..rakyat Malaysia dan Thailand dibenarkan keluar masuk sesuka hati sehingga jam 6.00 petang. Apalagi…terujalah sangat.
 Depoh Imegresen dorang tu menyeremkan…ala-ala cam Nang Nak plak..hehehehe..
Sempadan Malaysia & Thailand. Cer teka Qayyum buat per? 🙂
Lebih kurang permandangan di Satun, Thailand. Sepanjang kiri kanan jalan penuh orang jual bebarang yang agak berpatutan. Tapi saya cuma jalan-jalan jek..cuci mata.
 
Boleh krem kaki kalau nak berjalan. Kami jenjalan sekereat jalan jek memandangkan mak ngan abah dah capek..
 
Harap maklum gambar diketip oleh situkang ketip gambar yang memang tak professional:)
 

Barang dagangan disini lebih kurang di Padang Besar. Di belah luar, Wang Kelian, ada jugak jual-jual cam ni tapi bila dah petang..banyak kedai dah tutup.

Sila abaikan muka dan pakaian saya yang dah macam kucing beranak…hehehehe..
 
 Jalan-jalan makan angin..nasib baik Qayyum larat berjalan dan tak mengadu sakit kaki..sebab dia dapat barang mainan 🙂
 
 Motor orang jual jeruk 🙂 Yang depan tu modelnya..
Good bye Satun…..see u next-next year….

16 thoughts on “An Evening in Thailand”

  1. bestnye la kan leh menyambil gi thailand.walau pun sipi2…dah kire seronok gak tu.kalau tak bebetul mmg tak sampai thailand ni.wah cantik model jeruk bershawl.ratu yg dah tua ni pun sampai la ni tak pandai2.rase cm nk belit diri sendiri je.ehehe..

  2. Ieyla : apa lagi yg harus dia buatkan..hehehe

    Kak Milo : masa alin beli masih selesa bershopping

    Posh : Thanks..

    Norh : ada berann?

    Eb : sesekali…memang sangat likeee..

    Kak Atie : taklah banyak sangat kak..shopping tok setahun

    Munna : yupp..nyawa dia tu..

    Nens : terapi jiwa namanya..hehehe

    Munna : boleh jek..meh datang sg buloh..

    Kak ieda & Atuk : 1st time sampai..tak tahun brp tahun lagi akan ke sana..

    Zareene : memang periuk belanga..toto..selimut..pinggan mangkuk sgala ada..minyak masak pun ader…hehehe

    Dieyana : merasala masuk siam walau sipi-spi..tengoklah tudung dah jadi caca merba..kekekeke

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge