Travelegue : Jakarta 2012 (Final)

Hari ketiga berada di bumi Jakarta. Adohaiii..mengapa sekejap bangat berlibur ni…hehehehehe…udah mau pulang ke Malaysia. 

Masih ada masa, kami singgah ke Mangga Dua dan Tanah Abang. Menghabiskan sisa-sisa rupiah yang ada. Siap pinjam lagik…hehehehe…

Hambik ko…sebeban lagi sopping….stok setahunlah katakan…hehehehe…

Bergambar kenangan di hadapan Hotel Best Western Mangga Dua. Sangat rekomen…sebab boleh jalan kaki nak ke Mangga Dua 🙂
Kemas-kemas barang kemudian kami cari kedai serbanika dorang. Disini dipanggil Indomaret. Lebih kurang macam 7 Eleven gak. Kami saja singgah nak cari bekalan kudapan sambil menunggu flight petang nanti.

Rambang mata aku. Macam-macam adoo. Semua murah-murah dan best-best…Kakak opis aku sampai beli kicap dan sos cap ABC 🙂

Tong gas pun ado jual…hehehe…comel je…

Keropok-keropok lebih kurang di Malaysia cuma disana lain namanya…Keropok Singkong (singkong tu ubi)Aiskrim lebih kurang namanyaMak-Mak possing depan deretan motor yang unik
Kedai-kedai area Indomaret tu bewarna warni catnya. Sama pulak baju ngan ngan dinding tu…merah ko mamalong….hahhahahah…bos aku pun nak jugak….

Tak sabar mau pulang ke Malaysia…kangen sudah sama keluarga….

Makcik Merah ni selaku ketua rombongan. Kena kumpul semua pasport bagi memudahkan urusan

Takde Makcik Merah tu…korang tak boleh lepas balik Malaysia tau…hehehehe…

Ok. Semua settle. Imegresen Indonesia tiada banyak keranah. Borongan kami lepas dengan jayanya….Alhamdulillah. Perjalanan kami dari Jakarta menuju ke Kuala Lumpur dengan menaiki penerbangan tambang murah Air Asia selamat sampai ke tanah Malaysia dengan baik sekali. 

Terima kasih buat bos-bos dan kawan-kawan semua. Mudah-mudahan ada rezeki sampai ke tanah seberang lagi….

P/S : Maka berakhir sudah coretan Perjalanan ku ke tanah seberang. Jangan pernah jemu membaca ye kawan-kawan 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge