Kereta Warna Merah

Dihari jumaat minggu lepas, semasa dalam perjalanan pulang ke rumah. Di jalan raya di Sungai Buloh, Selangor. Kelihatan kereta merah menyala membahang di jalan raya itu. Semua mata tertumpu pada kereta itu sebab itu kereta luar biasa. Tiba-tiba dalam hati rasa bangga bila lihat pemandu tersebut. Bangga dengan bangsa sendiri. Bangga lagi pabila pemandu itu memakai baju melayu. 
Orang sedaerah saya mampu pakai kereta merah itu. Tentu bagus perniagaan dia. Kereta merah itu adalah kereta idaman Firhan Qayyum. Kalau tanya, kereta apa Adik nak beli bila besar nanti. Pasti jawapannya kereta merah itu. Besar sungguh harapan anak saya yang sorang tu. Kalau Babah Adik banyak duit, tak payah tunggu besar. Sekarang pun boleh beli. Ngeh!Ngeh!Ngeh!Doa saya semoga impian anak saya yang sorang ni akan tercapai.  
Nak tau kereta apa?
Kereta merah inilah kereta impian Firhan Qayyum. Kerja sampai hujung nyawa pun takkan dapat. Tapi itu semua kerja Allah. Selagi Dia di hati kita, apapun akan tercapai. InsyaAllah.

22 thoughts on “Kereta Warna Merah”

  1. Angah anak kedua mak tu pun bercita2 tinggi cam ni jgk. Kalo nmpk umah beso,dia kata nnt beso dia nak beli umah camtu utk ibu

    klu nmpk keta beso, nnt beso nak belikan utk ibu. Ha ha ha..

    p/s: wlupun itu hnya angan angan dia,but ibu yg mendengar ni pun dah ckp membahagiakan..

  2. insyaallahh dikk
    doa itu perlu
    yg tentukan allah
    nak apa sahaja
    ada usaha pasti ada'
    kalau tidak jgn putus asa
    x dpt beli
    test drive punn jadilah kan 😉

  3. kereta mewah mmg best…

    tapi kalau adik qayyum pakai kereta tu, mcm mana mama & daddy nak tumpang bila dah tua nanti…kereta tu bukan bole naik ramai2 pun…hehehe
    just my two cents opinion

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge