Ikan Todak Boleh Makan Ke?

Permintaan pelik anak saya, Firhan Qayyum.

“Mama, adik nak makan ikan Todak boleh tak? Mama belilah”. pinta Qayyum.

“Allahuakbar..manalah Mama nak cari ikan Todak dik”. Nak tergelak pun ada. Kalau puasa, macam-macam yang dia mintak.

Dan paling sadis, kami tidak di benarkan menonton rancangan masak-masak sebab katanya nanti dia jadi lapar.

Ikan Todak boleh makan ke? Kat manalah nak cari? Kata Cousin saya yang kat Sabah tu…kat sana ada. Nanti Mama suruh Pakngah carikan ye sayang…

Alin Marlini : Salam Nuzul Quran. Baru masuk juz 2…hehehehehe…

20 thoughts on “Ikan Todak Boleh Makan Ke?”

  1. hihihihi..qayum..qayum.. nie ngidam sgt nie kalah cik ika nie yg mengandung nie..entahlah kak lien tue ikan todak ke tidak, tp tgk mucung dia panjang je mcm ikan todak..sbb sll tgk kat pasar bila temankn pak mertua gie pasar..

  2. hehehe comelnyeee..mintak ikan todak ye..nasib anakΒ²..kalau mak yg mintak..tgh preggy plak tu cemana?hehehe
    anyway..Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarrak πŸ™‚

  3. Hihi… adik nie buat auntie gelak juga. Tapi Alin kakak rasa ada ikan yg macam ikan todak tau. Sisik dia banyak dan tulang dia pun banyak. Tapi isi dia memang sedap..

    Kakak rasa kakak pernah makan tau πŸ™‚

  4. Saya rasa boleh mkn tu ikan todak. mama angkat sy ada restoran kat sabah, pelanggan dia slalu minta ikan todak n ikan tuna. punya la besar ikan tu. tp sedap…ajak ayyum pergi sabah mkn kt sana, bbuka pun cepat kak alin…

  5. boleh mkn la kak…mama angkat sy ada restoran kat sbah, pelanggannya selalu minta ikan todak & ikan tuna. kat sbah byk…bw ayum p sbah lgpn kt sna bbuka puasa cepat

  6. uishhh akk x pernah dgr ikan todak leh makan ..
    pernah dgr ikan todak tusuk org adalah ekekke
    macam2 anak2 nie kan ..
    kalah org tua ngidam dia ekke πŸ˜‰

  7. WAHH mengalahkan org mengidam preggy ni ekeekekekek….tapi tu laa betul ke leh mkn…lieya pun tak tau heheeheh

    kelako tol tgk gelagat anak2 puase ni kan…comel2 jek…..siap takleh tgk tv cite masak2 tu heheheeheh

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge