Samsung Corby

Anak-anak zaman sekarang ni memang mewah-mewah. Apa nak semua dapat. Tak macam zaman saya dedulu. Nak beli game batu-bata tupun punyalah susah.

Zaman dah berubah. Sebagai seorang ibu kepada anak-anak yang makin membesar. Yang makin up to date. Saya kena memahami isi hati mereka. Bukan menurut kehendak mereka cuma memahami dan menyelami hati mereka.

Tidak seperti tahun-tahun sebelum ni, duit raya yang anak-anak saya dapat akan cepat-cepat masuk ke akuan bank masing-masing. Cuma tahun ini pulak, Encik Suami suruh gunakan 1/3 dari duit raya tu untuk beli apa yang mereka mahukan. Bukan saya tidak mampu untuk belikan keinginan mereka cuma akan masa yang lamalah kan…nak kumpul duit dulu…hehehehehe. Lapipun kalau dorang beli yang kunun-kunun duit sendiri..dorang lebih menghargai.

Atas kehendak kakak Balqis dari tahun lepas lagi. Balqis nak telefon baru kerana sebelum ni Balqis guna telefon Sony Ericson saya yang lama. Jadi…tahun ni saya beri kelonggaran atas syarat-syarat yang telah ditetapkan..maka Balqis tersenyum lebar mendapat handphone idamannya.

Yey!!akhirnya….sebenarnya Balqis nak beli Samsung Champ yang berharga RM199. Tapi disebabkan tiada wifi, saya suruh dia beli Samsung Corby. Harga lebih mahal sedikit, RM250++. Senang skit nak berwhattsapp2 ngan dia kat rumah. Takde kredit pun boleh….

Dan maka bila dah ada handphone baru, bertambahlah list syarat-syarat saya pada Balqis. Kekekeke..dia pun dah tahu..nasiblah dapat mak yang banyak syarat ni….

Telefon untuk kegunaan bila penting. Bukan untuk menunjuk pada kawan-kawan. Itu pesan saya.

25 thoughts on “Samsung Corby”

  1. dulu lain…sekarang lain…
    sekarang kebykan parents bekerja, jadik mampu sediakan keperluan anak2, gaji masing2 pun besar jugak kan.
    kalau zmn kita dulu, ayah saja yg bekerja, mak kadang2 amik upah jahit baju..tu pun tak berapa sen yg masuk kan, jdk nak mntk beli itu ini mmg susah sikit nak dpt.
    apa2 pun zmn kanak2 dulu, walau xdpt game yg kita suka, kita tak pernah merungut, kan 🙂
    rima recently posted..salah masuk daaaaMy Profile

  2. Betul kita kena selami hati mereka. Sudah jadi perkara biasa anak-anak sekarang mesti ada hp. Lagi pula kalau ke tusyen/rombongan sekolah/kem dsb memudahkan kita utk berhubung.

  3. I have heard of blogs and forums plus type of understand what they are. My own real question is precisely what do you’re posting using a web site, for example items that’s in your concerns or simply what ever? Along with precisely what internet sites may i logon to help to begin with blogs and forums?

  4. sy dulu kak, lepas spm baru mak bg handphone.. tu pun yg turun temurun, phone lama mak.. mintak sebab taknak lost contact dgn kwn2.. tp takleh jugak klau nk compare dgn dulu2 ye.. skrg lain, dulu lain.. tp jgn smpai leka sudah la.. hehe
    aisya ahd recently posted..Baju tanpa kain? Maksudnya…..My Profile

  5. Heya i am for the primary time here. I came across this board and I find It truly helpful & it helped me out much. I hope to offer one thing again and aid others such as you helped me.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge