Raya Haji 2014 (Part 1)

Sekejap je dah habis raya haji kan….macam biasalah…raya haji 2014 aku masih di kampung halamanku Kg Paya Jaras Dalam, Sungai Buloh. Pestime aku pi semayang raya. Tupun mak aku dah bebel 100 kali….akupun teman mak aku pi masjid. Habis semayang raya, rutin keluarga Wak Tusan…salam-salam…tapi tak semeriah raya aifilfitri…makan-makan…yang lelaki pi surau balik nak rewang sembelih lembu plak…yang pompuan plak lepak kat umah…makan…..hehehehe…

20141005_142738

Mula-mula abah aku anyam ketupat je dalam 15 buji. Lepas tu ada request dari anak-anak buah tanya buat lontong ke idak. Abah pun terus cari daun pisang nak buat lontong.20141005_142753

¬†Lauk wajib hari raya kami. Ketupat ūüôā

20141005_142859

Kuah Lodeh + Rendang Ayam…tapi gambar rendang tak sempat nak snap….20141005_143731

Raya haji ni kami pakai jubah je…aku punya tu pun last minit beli…..IMG_20141005_144249

Petang raya haji tu, makcik-makcik dan sepupu-sepupu aku datang beraya. Rumah mak aku memang dah macam taska. Macam-macam ada…

20141005_153909

 

Jubah anak dara aku tupun beli last minit. Zawara kan dekat sangat ngan opis aku….senang je…20141005_154215

¬†Selfie 2 anak dara ni….

20141005_161324

¬†Possing lagi sementara tunggu tetamu datang lagi….

20141005_150518

Sepupu aku yang duduk Sg Petani tu datang beraya. Dorang memang suka bangat ngan lontong dan kuah lodey mak aku….

So gamaknya, raya haji tahun ni aku beraya kat umah mak aku je. Seronok dan meriah jugaklah cuma tahun ni kami tak buat korban pun. InsyaAllah, ada rezeki lebih tahun depan kot…

Salam Aidiladha dari Alin Marlini ūüôā walaupun dah terlambat kan….hehehehehe…

 

6 thoughts on “Raya Haji 2014 (Part 1)”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge